Web Plien En Bianca Harrekidee! Liggend (C) Katinka Krijgsman

De Kaartverkoop van het nieuwe seizoen start 30 mei

Het bijna is zover! Vanaf donderdag 30 mei kun je tickets kopen voor je favoriete voorstellingen die komend theaterseizoen bij ons te zien zijn. Met ruim 200 voorstellingen hebben we een gevarieerd programma voor iedereen. Grote cabaretnamen als Najib Amhali, Claudia de Breij, Rayen Panday, Plien & Bianca en Bert Visscher zijn komend seizoen te bewonderen, maar het programma biedt ook genoeg keus voor muziek- en musicalliefhebbers, gezinnen en verborgen pareltjes in dans en toneel die je als theaterliefhebber eigenlijk niet mag missen! 

Heb je hulp nodig bij het bestellen van je tickets of heb je een vraag, dan kun je terecht bij ons kassateam, te bereiken via info@zaantheater.nl, per chat op onze website of telefonisch via 075 6 555 333.

Veelgestelde vragen - Start voorverkoop

  • Wanneer start de Vriendenvoorverkoop?

    Dinsdag 28 mei om 10.00 uur start de kaartverkoop voor Vrienden van het Zaantheater. Donderdag 30 mei start om 10.00 uur de algemene kaartverkoop voor iedereen. Een klein aantal voorstellingen is al eerder in de verkoop gegaan.

  • Hoe werkt de Vriendenvoorverkoop?

    Vanaf dinsdag 28 mei om 10.00 uur kunnen Vrienden van het Zaantheater tickets kopen voor het nieuwe seizoen.

    Je wordt gevraagd in te loggen met jouw Mijn Zaantheater-inloggegevens, zodat we je herkennen als Vriend. Enkel Vrienden van het Zaantheater hebben toegang tot de voorverkoop.

    Om toegang te krijgen tot de Vriendenverkoop moet je een Mijn Zaantheater-account hebben, zodat wij je kunnen herkennen als Vriend. Dit account heb je al, of kun je nu alvast aanmaken, zodat je 28 mei direct kunt beginnen. Als je al een Mijn Zaantheater-account hebt, log dan vóór de 28e nog een keer in op Mijn Zaantheater of het witte poppetje (rechtsboven) om te kijken of je goed kunt inloggen. 

    Selecteer het gewenste aantal tickets en kies, indien mogelijk, je stoel(en). Wil je meer voorstellingen reserveren? Klik dan in je winkelmandje op 'Verder winkelen'. De kaarten blijven voor je gereserveerd, totdat je 30 minuten geheel inactief bent op de website. Dan wordt je winkelmandje vrijgegeven.

    Bij grote drukte kom je in een wachtrij. Als je in de wachtrij staat, zie je op het scherm hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of je browser niet (je verliest dan je positie in de wachtrij); de wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Je wordt automatisch toegelaten tot de bestelpagina wanneer je aan de beurt bent. Je moet dan binnen een uur starten met het plaatsen van je bestelling.

    Wij doen onze uiterste best om het bestelproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door de grote belangstelling is een wachtrij waarschijnlijk niet te voorkomen. Bedankt voor je geduld!

  • Ik kom in een wachtrij, wat nu?

    Bij grote drukte op de website kom je in een wachtrij. Als je in de wachtrij staat, zie je op het scherm hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of je browser niet (je verliest dan je positie in de wachtrij); de wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Je wordt automatisch toegelaten tot de bestelpagina wanneer je aan de beurt bent. Je moet dan binnen een uur starten met het plaatsen van je bestelling.

    Wij doen onze uiterste best om het bestelproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door de grote belangstelling is een wachtrij waarschijnlijk niet te voorkomen. Bedankt voor je geduld!

  • Kan ik ook telefonisch kaarten kopen?

    Tijdens de start van de kaartverkoop op donderdag 30 mei is er geen telefonische kaartverkoop. Vanaf dinsdag 4 juni kun je telefonisch kaarten bestellen. De kassa van het Zaantheater is bereikbaar via 075 6 555 333. Kijk hier voor de openingstijden van de kassa.

  • Hoe gebruik ik mijn voucher of tegoedbon?

    Vouchers en tegoedbonnen die zijn uitgegeven voor bijvoorbeeld geannuleerde of verplaatste voorstellingen kunnen online of bij de balie worden verzilverd. De tegoedbon of voucher heb je via de mail van ons ontvangen.

    Hoe gebruik ik mijn voucher of tegoedbon?
    In het betaalscherm klik je op het paarse blokje 'gebruik voucher of tegoedbon van het Zaantheater'.  Vul dan de vouchercode in die op de voucher of tegoedbon staat en klik op OK.  Heb je meerdere vouchers of tegoedbonnen, vul die dan afzonderlijk in. Let op: de code is hoofdlettergevoelig.

    Je voucher wordt verrekend met het totale bedrag.  Als de waarde van de voucher of tegoedbon lager is dan het totaalbedrag dan kun je het restbedrag betalen met  iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa. Heeft de voucher of tegoedbon een hogere waarde dan het totaalbedrag, dan blijft het restant als tegoed op de tegoedbon of voucher staan.

  • Wat zijn de administratie- en verzendkosten?

    Tickets bestellen via onze website kost € 2,50 per bestelling voor e-tickets. Het laten opsturen van de kaarten per post  kost € 4,50 per bestelling. Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt dan sturen wij de kaarten niet meer toe. Je kunt dan kiezen voor e-tickets óf de kaarten op de dag van de voorstelling ophalen bij de balie.

  • Waarom zijn sommige voorstellingen al uitverkocht voor de voorverkoop begint?

    Vrienden van het Zaantheater kunnen vanaf dinsdag 28 mei als eerste kaarten kopen. De algemene kaartverkoop start op donderdag 30 mei om 10.00 uur

    Op verzoek van artiesten en gezelschappen zijn sommige voorstellingen al eerder in de verkoop gegaan. We informeren hierover via onze nieuwsbrief en social media. 

  • Hoe ontvang ik de korting op de Dansserie of Theater op de dinsdagmiddag?

    Wij hebben een afwisselend programma met dansvoorstellingen waarin je met alle vormen van dans kennis kunt maken. Als je minimaal 3 dansvoorstellingen boekt, krijg je 15% korting per voorstelling.

    Om kaarten voor deze serie te bestellen klik je op de bestelknop van 1 van de dansvoorstellingen. Bovenaan verschijnt nu een link naar de seriepagina. Selecteer hoeveel kaarten je wilt bestellen en vervolgens voor welke voorstellingen. De seriekorting geldt alleen bij 3 of meer voorstellingen. Je kunt ook via deze link bestellen.

    De Theater op de dinsdagmiddagserie is te bestellen via onze kassa. Per mail via info@zaantheater.nl, of vanaf dinsdag 4 juni telefonisch via 075 6 555 333.

  • Kan ik online een rolstoelplek reserveren?

    Rolstoelplaatsen kun je alleen reserveren via de kassa van het Zaantheater (075 6 555 333). Lees hier meer over alle speciale voorzieningen.

  • Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

    Ja, bij de meeste voorstellingen kun je zelf je stoelen kiezen op de zaalplattegrond. Na het aanklikken van het aantal kaarten en eventueel de gekozen rang, worden er in de zaalplattegrond automatisch stoelen voor je geselecteerd. Deze kun je eenvoudig wijzigen door op lege plekken in de zaal te klikken. Lukt het niet? Controleer dan goed of je de juiste rang hebt geselecteerd, en wijzig eventueel de rang op de vorige pagina. Het is niet toegestaan 1 lege stoel open te laten in de rij. Probeer dus altijd je gekozen stoelen te laten aansluiten.

  • Ik ervaar problemen met de website, wat nu?
    • Controleer je internetverbinding voor een optimale werking van je website. 
    • De meest voorkomende problemen op de website worden veroorzaakt door cookies in je webrowser (bv. Chrome). Verwijder de cookies via de instellingen van je browser via het menu rechtsboven en open de website opnieuw. 
  • Waar zie ik de prijzen van de voorstellingen?

    De prijzen van de voorstellingen zijn te zien op de website, enkele prijzen volgen later. De meeste voorstellingsprijzen zijn inclusief drankje en garderobe. Klik hier voor de prijslijst van seizoen 2024-2025.