Informatie kaartverkoop

Op deze website kun je 24 uur per dag, 7 dagen in de week kaarten voor voorstellingen bestellen en zelf je stoelen kiezen. Dit kan ook op een telefoon of een tablet.

Openingstijden kassa
De balie is geopend van ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur. Wanneer er ’s avonds een voorstelling is, is de balie ook van 18.30 tot 20.00 uur geopend. Bij voorstellingen op zaterdag en zondag is de balie één uur voor aanvang geopend.

Online kaartverkoop
Op de website kies je eerst je voorstelling. Je selecteert de rang, prijssoort en het aantal tickets. In de plattegrond kies je je tickets en reken je af. De betaalwijzen online zijn: iDeal, Podium Cadeaukaart, creditcard, VVV Giftcard en tegoedbon/voucher van het Zaantheater.

Telefonische kaartverkoop tijdens voorverkoop vanaf maandag 27 juni
Tijdens de voorverkoop is het pas vanaf 27 juni mogelijk om telefonisch kaarten te bestellen bij de kassa van het Zaantheater. De kassa is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op 075 6 555 333.

Vragen? Lees hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden. 

Veelgestelde vragen - Start voorverkoop

  • Wanneer start de voorverkoop?

    Dinsdag 21 juni ging de kaartverkoop voor Vrienden van het Zaantheater van start en donderdag 23 juni start de algemene kaartverkoop voor iedereen. Er zijn nu al 60 voorstellingen in de verkoop, die eerder geboekt zijn of verschoven zijn vanwege COVID. 

  • Hoe werkt de voorverkoop?

    Je kunt op www.zaantheater.nl kaarten bestellen door op de knop ‘Bestel' van de gewenste voorstelling te klikken. Selecteer het gewenste aantal tickets en kies, indien mogelijk, je stoel(en). Wil je meer voorstellingen reserveren? Klik dan in je winkelmandje op 'Verder winkelen'. De kaarten blijven voor je gereserveerd, totdat je 30 minuten geheel inactief bent op de website. Dan wordt je winkelmandje vrijgegeven.

    Bij grote drukte kom je in een wachtrij. Als je in de wachtrij staat, zie je op het scherm hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of je browser niet (je verliest dan je positie in de wachtrij); de wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Je wordt automatisch toegelaten tot de bestelpagina wanneer je aan de beurt bent. Je moet dan binnen een uur starten met het plaatsen van je bestelling.

    Wij doen onze uiterste best om het bestelproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door de grote belangstelling is een wachtrij waarschijnlijk niet te voorkomen. Bedankt voor je geduld!

  • Kan ik ook telefonisch kaarten kopen?

    Tijdens de start van de kaartverkoop op donderdag 23 juni is er geen telefonische kaartverkoop. Vanaf maandag 27 juni kan dat wel. Kijk bovenaan deze pagina voor de openingstijden van de kassa.

  • Ik kom in een wachtrij, wat nu?

    Bij grote drukte op de website kom je in een wachtrij. Als je in de wachtrij staat, zie je op het scherm hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of je browser niet (je verliest dan je positie in de wachtrij); de wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Je wordt automatisch toegelaten tot de bestelpagina wanneer je aan de beurt bent. Je moet dan binnen een uur starten met het plaatsen van je bestelling.

    Wij doen onze uiterste best om het bestelproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door de grote belangstelling is een wachtrij waarschijnlijk niet te voorkomen. Bedankt voor je geduld!

  • Hoe gebruik ik mijn voucher of tegoedbon?

    Vouchers en tegoedbonnen die zijn uitgegeven voor bijvoorbeeld geannuleerde of verplaatste voorstellingen kunnen online of bij de balie worden verzilverd. De tegoedbon of voucher heb je via de mail van ons ontvangen.

    Hoe gebruik ik mijn voucher of tegoedbon?
    In het betaalscherm klik je op het rode blokje 'gebruik voucher of tegoedbon van het Zaantheater'.  Vul dan je vouchercode in, die op je voucher of tegoedbon staat en klik op OK.  Heb je meerdere vouchers of tegoedbonnen, vul die dan afzonderlijk in. Let op: de code is hoofdlettergevoelig.

    Je voucher wordt verrekend met het totale bedrag.  Als de waarde van de voucher of tegoedbon lager is dan het totaalbedrag dan kun je het restbedrag betalen met  iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa. Heeft de voucher of tegoedbon een hogere waarde dan het totaalbedrag, dan blijft het restant als tegoed op de tegoedbon of voucher staan.

  • Wat zijn de administratie- en verzendkosten?

    Tickets bestellen via onze website kost € 2,50 per bestelling. Je kunt kiezen voor e-tickets (geen extra kosten) of het laten opsturen van de kaarten per post (€ 2 extra per bestelling). Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt dan sturen wij de kaarten niet meer toe. Je kunt dan kiezen voor e-tickets óf de kaarten op de dag van de voorstelling ophalen bij de balie.

  • Waarom zijn sommige voorstellingen al uitverkocht voor de voorverkoop begint?

    Vrienden van het Zaantheater konden vanaf dinsdag 21 juni als eerste kaarten kopen. De algemene kaartverkoop start op donderdag 23 juni.

    Op verzoek van artiesten en gezelschappen zijn sommige voorstellingen al eerder in de verkoop gegaan. We informeren hierover via onze nieuwsbrieven en social media. Ook zijn er voorstellingen verschoven van seizoen 21-22 naar 22-23 vanwege COVID, die al in de verkoop waren en ondertussen wellicht uitverkocht zijn. 

  • Hoe bestel ik een serie?

    In seizoen 22-23 hebben we een Cabarettalent-supporter serie en een Theater op de dinsdagmiddagserie. Om de Cabarettalent-supporter serie (minimaal 3 voorstellingen, €15 per kaartje) te bestellen klik je op de bestelknop van 1 van de 18 voorstellingen. Bovenaan verschijnt nu een link naar de seriepagina. Selecteer hoeveel kaarten je wilt bestellen en vervolgens voor welke voorstellingen. De seriekorting geldt bij 3 of meer voorstellingen. Je kunt ook via deze link bestellen.
    De Theater op de dinsdagmiddagserie is te bestellen via onze kassa. Per mail via info@zaantheater.nl, of vanaf maandag 27 juni telefonisch via 075-6555333.

  • Kan ik online een rolstoelplek reserveren?

    Rolstoelplaatsen kun je alleen reserveren via de kassa van het Zaantheater (075 6 555 333), vanaf maandag 27 juni. Lees hier meer over alle speciale voorzieningen.

  • Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

    Ja, bij de meeste voorstellingen kun je zelf je stoelen kiezen op de zaalplattegrond. Na het aanklikken van het aantal kaarten en eventueel de gekozen rang, worden er in de zaalplattegrond automatisch stoelen voor je geselecteerd. Deze kun je eenvoudig wijzigen door op lege plekken in de zaal te klikken. Lukt het niet? Controleer dan goed of je de juiste rang hebt geselecteerd, en wijzig eventueel de rang op de vorige pagina. Het is niet toegestaan 1 lege stoel open te laten in de rij. Probeer dus altijd je gekozen stoelen te laten aansluiten.

  • Ik ervaar problemen met de website, wat nu?
    • Controleer je internetverbinding voor een optimale werking van je website. 
    • De meest voorkomende problemen op de website worden veroorzaakt door cookies in je webrowser (bv. Chrome). Verwijder de cookies via de instellingen van je browser via het menu rechtsboven en open de website opnieuw. 
  • Waar zie ik de prijzen van de voorstellingen?

    Prijzen van de voorstellingen
    Dit jaar staan er geen prijzen in de brochure. Als je op de bestelknop klikt bij een voorstelling, komen de prijzen in beeld.  En op deze prijslijst vind je in 1 overzicht alle prijzen. De meeste voorstellingsprijzen zijn inclusief drankje en garderobe.

Veelgestelde vragen - Algemeen

  • Hoe geef ik kaartjes cadeau?

    Theaterkaartjes zijn leuk om cadeau te doen. Wij verkopen zowel de landelijke Podium Cadeaucard als de ZaantheaterCadeaucard. Wij accepteren deze cadeaupassen natuurlijk ook, net zoals de VVV Giftcard. Deze cadeaupassen kun je verzilveren bij je online bestelling of aan de kassa.

  • Is de voorstelling inclusief drankje en garderobe?

    De prijzen van tickets op de website zijn inclusief garderobe en voor de meeste voorstellingen inclusief drankje. Dit staat vermeld op je ticket.

  • Waar vind ik mijn e-tickets?

    Je ontvangt je tickets per mail. Je hoeft deze niet te printen als je je e-tickets kunt laten zien op je smartphone. 

  • Wat zijn de administratie- en verzendkosten?

    Tickets bestellen via onze website kost € 2,50 per bestelling. Je kunt kiezen voor e-tickets (geen extra kosten) of het laten opsturen van de kaarten per post (€ 2 extra per bestelling). Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt dan sturen wij de kaarten niet meer toe. Je kunt dan kiezen voor e-tickets óf de kaarten op de dag van de voorstelling ophalen bij de balie.

  • Wat zijn de openingstijden van de kassa?
  • Hoe werkt de teruggeefgarantie?

    Je kunt je kaarten tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling aan ons teruggeven. Je ontvangt dan een tegoedbon. Koop je theatertickets dus gerust ver van tevoren.

  • Zijn er speciale voorzieningen?

    We beschikken over verschillende voorzieningen voor o.a. mindervaliden, zoals rolstoelplaatsen of geluidsversterking voor slechthorenden.  Rolstoelplaatsen kun je alleen reserveren via de kassa van het Zaantheater (075 6 555 333). Lees hier meer over alle speciale voorzieningen

  • Is er een speciale jongerenkorting?

    Bij bijna alle voorstellingen hanteren wij een jongerenprijs. Deze is geldig voor iedereen t/m 21 jaar en/of CJP-pashouders. Jongeren van 12 t/m 29 jaar krijgen op de dag zelf 50% korting op niet-uitverkochte voorstellingen. Dit kan aan de kassa of online met de promotiecode: jongerdan30.

  • Cabarettalent supporter-serie en Theater op de dinsdagmiddag-serie

    Er zijn twee series waar een seriekorting op van toepassing is. Voor Theater op de dinsdagmiddag geldt een korting van € 2 per voorstelling bij 6 of meer voorstellingen, of € 3 wanneer je alle 12 voorstellingen bestelt. Deze serie kun je bestellen via onze kassa. Je kunt ook cabarettalent-supporter worden door kaarten te kopen voor veelbelovende comedytalenten. Koop kaarten voor minimaal drie voorstellingen en betaal slechts € 15 per kaartje. Klik om te bestellen op de bestelknop van 1 van de 18 voorstellingen. Bovenaan verschijnt nu een link naar de seriepagina. Selecteer hoeveel kaarten je wilt bestellen en vervolgens voor welke voorstellingen. De seriekorting geldt bij 3 of meer voorstellingen. Je kunt ook via deze link bestellen.

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden in het Zaantheater?

    Het Zaantheater is een Pin Only theater. Bij de kassa en de buffetten kun je alleen met een pinpas betalen, natuurlijk ook contactloos.

  • Hoe word ik Vriend of donateur van het Zaantheater?

    Vrienden van het Zaantheater krijgen voorrang op de kaartverkoop. Je leest hier meer informatie over Vriend of donateur worden van het Zaantheater

  • Weet waar je koopt

    Naast officiële verkooppunten zijn er veel websites die kaarten opkopen en doorverkopen om winst te maken. Als je online bestelt, bestel je tickets dan altijd via onze eigen website en niet via andere ticketbureaus (met uitzondering van Eventim, de Nationale Theaterkassa of ANWB). Op deze manier betaal je nooit te veel.