Sneakpreview van 'Moeder van Glas' in het Zaantheater

Vrijdag 14 februari 2020

Op vrijdagavond 14 februari was in het NPO1-programma 'De laatste 24 uur' te zien hoe schrijver en columnist Roos Schlikker verrast werd door haar vaste schrijfpartner (en regisseur) Erris van Ginkel met een scène uit haar boek 'Moeder van Glas', gespeeld door actrice Sandra Mattie. Die scène maakte op iedereen zo’n indruk dat Schlikker en Van Ginkel eigenlijk ter plekke besloten dat dìt het moment was om een langgekoesterde droom in vervulling te laten gaan: “We gaan dit stuk zelf produceren.”

Zoals u weet ondersteunt het Zaantheater graag creatieve ideeën en stelt haar deuren graag open om mooie, nieuwe dingen mogelijk te maken. Niet verwonderlijk dus dat, na de try-out van 'Doet Sneeuw Pijn' (ook geschreven door Roos Schlikker en Erris van Ginkel), onze programmeur Kim Muller in gesprek raakte met Roos en Erris over het plan en ter plekke geregeld werd dat zij op 28 mei 2020 met een exclusieve sneakpreview naar het Zaantheater zouden komen! Mét inleiding en nagesprek door Roos zelf. Dat vinden wij nou leuk, zo'n nieuw concept, en wij hopen u ook!

Gaat het Roos Schlikker lukken om dit nieuwe theaterstuk te maken? Daar kunt u zelf achter komen tijdens deze exclusieve sneakpreview. En u bent niet zomaar enkel toeschouwer: uw mening wordt zeer gewaardeerd en daarom wordt er na afloop om úw mening gevraagd. Wat zou er het komende jaar verbeterd, aangevuld of verhelderd moeten worden? Ook heeft u de kans Roos Schlikker persoonlijk te ontmoeten tijdens de inleiding die zij zal verzorgen voorafgaand aan de voorstelling!

Reserveer nu uw kaarten!

'Moeder van Glas' is een bewerking van het gelijknamige boek van schrijver en columnist Roos Schlikker. Een verhaal over haar bipolaire moeder. Maar meer dan dat. Het is een ontroerend en vaak ook humoristisch stuk over een belangrijk onderwerp dat te weinig aandacht krijgt: een mens is meer dan zijn gekte.

Fotocredits: Andy Doornhein