FAQ

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
Het Zaantheater volgt de richtlijnen van het RIVM. Na de persconferentie van 13 oktober jongstleden mogen theaters in heel Nederland per 14 oktober 22.00 uur tot en met 10 november niet meer dan 30 bezoekers ontvangen. De voorstellingen in deze periode worden verplaatst, geannuleerd of in een aangepaste setting gespeeld. De bezoekers worden hierover persoonlijk geïnformeerd.

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan bewaren?
Het Zaantheater heeft een protocol opgesteld om een bezoek aan ons theater zo veilig en prettig mogelijk te laten verlopen. Alle maatregelen betekenen echter wel dat een bezoek aan het theater er anders uit zal zien dan u gewend bent. Wij vragen hiervoor graag uw begrip. De feedback van onze bezoekers is enorm positief, daar zijn wij ontzettend blij mee! Om u alvast voor te bereiden op uw bezoek aan het theater kunt u op deze pagina meer lezen over hoe uw bezoek er ongeveer uit komt te zien en leest u hier ons Coronaprotocol.

Ik heb tickets voor een voorstelling die is afgelast. Hoe weet ik of deze voorstelling verplaatst of geannuleerd wordt?
Bezoekers met kaarten voor een van de voorstellingen die tussen 1 oktober en 10 november 2020 bij ons te zien zouden zijn krijgen per voorstelling bericht van ons of de voorstelling doorgaat, verplaatst, of toch definitief geannuleerd wordt. Een overzicht van alle verplaatste en geannuleerde voorstellingen vindt u hier. Heeft u tickets voor één van de verplaatste of geannuleerde voorstellingen, maar heeft u geen e-mail of telefoontje van ons gehad? Neem dan s.v.p. even contact op met onze kassa via kaartverkoop@zaantheater.nl of via 075 6 555 333 (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur).

Ik heb tickets voor een voorstelling die is afgelast. Wat gebeurt er met mijn kaarten?
Tickets voor alle afgelaste voorstellingen blijven geldig tot het moment dat er meer duidelijkheid is omtrent de definitieve afwikkeling. Elke bezoeker krijgt van ons persoonlijk bericht zodra wij weten of de voorstelling verplaatst of definitief geannuleerd wordt. Als een voorstelling wordt verplaatst, dan krijgt u van het Zaantheater een nieuw ticket met de nieuwe datum toegestuurd. Zo hoeft u niet steeds op te zoeken naar welke datum de voorstelling ook alweer verplaatst was, het staat gewoon op uw nieuwe ticket. Handig! Bent u verhinderd op de vervangende datum, dan krijgt u het aankoopbedrag terug in de vorm van een tegoedbon. Deze tegoedbon is tenminste 24 maanden geldig. Met deze tegoedbon kunt u kaarten kopen voor een andere voorstelling bij het Zaantheater, zodat u alsnog kunt genieten van een mooie culturele avond. Het kan helaas ook voorkomen dat het niet lukt een afgelaste voorstelling op een later moment alsnog te spelen. Wordt een voorstelling waarvoor u kaarten had definitief geannuleerd, dan krijgt u uw geld terug in de vorm van een tegoedbon. Ook deze tegoedbon is tenminste 24 maanden geldig. Met deze tegoedbon kunt u kaarten kopen voor een andere voorstelling bij het Zaantheater.

Het Zaantheater volgt de landelijk opgestelde ticketregeling. Wat houdt deze regeling in?
In april lanceerde de culturele sector de landelijke campagne 'Bewaar je ticket, geniet later'. Hiermee vragen Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. Wat deze regeling inhoudt leest u hier.

Kan ik ook mijn geld terug krijgen?
Als consument heeft u het recht uw geld terug te vragen wanneer een voorstelling wordt geannuleerd, of wordt verplaatst naar een datum waarop u niet kunt. Toch zouden wij u van harte willen vragen om geen geld terug te vragen, maar te kiezen voor een tegoedbon. Zo helpt u het Zaantheater door deze moeilijke tijd heen en kunt u op een later moment alsnog genieten van theater. 
Kiest u voor restitutie van de ticketprijs, dan zal de terugbetaling bij een verplaatsing een maand na de nieuwe datum van de verplaatste voorstelling plaatsvinden. Bij annulering is deze termijn 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop het evenement zou plaatsvinden. 

Kan ik het Zaantheater en de culturele sector ook financieel steunen?
Dat kan zeker! Graag zelfs. U kunt bijvoorbeeld Vriend van het Zaantheater worden voor een eenmalige bijdrage per jaar. Deze bijdrage geeft ons net dat steuntje in de rug om deze periode overeind te blijven en een schitterend nieuw theaterseizoen voor u te kunnen realiseren en daarnaast kunt u zelf profiteren van leuke extra's. Bent u al Vriend, of wilt u wel doneren maar geen Vriend worden? Dan kunt u er ook voor kiezen een bedrag te doneren om zo het Zaantheater financieel te steunen. Een eenmalige donatie doet u eenvoudig hier. Wij zijn u zeer dankbaar!